Min nye morgenrutine

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin

Derfor besluttede jeg mig for at stå op TIDLIGT

Som marketingchef, selvstændig og specialt 20årig kan stress næsten føles som en uundgåelig del af hverdagen. Jeg har egentlig længe set det som at der er 2 typer stress god og dårlig stress. God stress er den type som er overkommelig/overskuelig men man har egentlig bare travlt. Dårlig stress er den uoverkommelige slags som er svær at se sig ud af og giver ondt i maven. Og jeg var begyndt at bevæge mig over i den dårlige.
Så første grund var bestemt for at bekæmpe stress
En anden ting som jeg døjer meget med er tid og det ligger nu meget opad stress. For de fleste kender det nok – man mangler simpelthen nogle timer i døgnet.

Sådan ser min morgen så ud:

1. Står op kl: 5:15

Jeg står op kl 5:15 eller kl 6 afhænger lidt af hvornår jeg falder i søvn MEN jeg beslutter dette inden jeg falder i søvn og sætter derefter alarmen så der bliver ikke snooset eller udsat nogle alarmer her. Det bare åbne øjnene lige i maks et minut og så op at stå

2. Redder min seng kl 5:17

Har egentligt aldrig kunnet se pointen i at redde sin seng bare for den blev smadret senere og der var jo ikke nogen der ser den i løbet af dagen MEN det skal jeg lige love for har ændret sig! For det gør bare et eller andet at man redder sengen specielt når man står så tidligt op. Det giver en start der er god og man føler virkelig at man starter dagen med succes og at man slutter med succes når man kommer hjem.

– Lille sidenote før jeg begyndte på min nye morgenrytme så det en del anderledes ud der ville det tage for lang tid fordi jeg altid kun gave mig selv 10 min (bogstaveligt talt) til at komme ud af døren

3. Et stort glas juice eller vand kl: 5:20

Efter en lang nattesøvn er de fleste af os dehydreret derfor hjælper det rigtig godt med et glas vand eller juice. Jeg døjer rigtig meget med hovedpine om morgenen og der hjælper det her også en del.

4. Brusebad eller badekar kl: 5:30

På vej ud efter juice plejer jeg gerne at tænde for vandet til et badekar og så det ellers bare i og ligge med mobilen i hånden og slappe af. Ender ofte med at ligge her en times tid men vil gerne have det ned på en 30 minutter så hele morgenen ikke går med det.

5. Morgenmad kl: 6:30

Vil egentlig gerne til at gøre det her før badekaret så jeg kan ligge og slappe lidt af efter. Men det er jeg ikke kommet til endnu. Så jeg spiser morgenmad

6. Gør mig klar og tjekker mails 6:50

Den her giver sig selv, jeg fyrer lige op for computeren tjekker mine mails lukker netflix og andre ikke arbejdsrelevante vinduer. Når det så er gjort pakker jeg mine ting og tager ud af døren!

Hvad har jeg så fået ud af det her indtil videre?

Hurtigt opsummeret

  • Øget produktivitet
  • Mindre stress og mere overskud
  • Bedre hverdag
  • Langt mindre overspringshandlinger

For det første et kæmpe overskud, og trods at jeg nogle dage har været mere træt end hvis jeg havde sovet til kl 8 (for ja hvis du går i seng samme tid bliver man altså en del mere træt). Med overskud kom mindre stress. En anden ting som virkelig har ændret sig er at jeg ikke laver overspringshandlinger (procrastination) længere eller næsten. Min hverdag føles langt bedre da jeg hverdag får 2 timer med udelukkende Kasper tid og det kan jeg altså kun på de tider af døgnet.

Hvad vil jeg gerne gøre bedre

  1. Mindre tid i badet
  2. Træne hver morgen
  3. Sundere morgenmad

Vil løbende holde bloggen opdateret

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Close Bitnami banner
Bitnami